October 08, 2009

mimpi semalam sebagai vc

semalam saya mimpi, mungkin kerana gangguan hari pertama sebagai blogger, macam tau-tau je mimpi nie saya dah dapat status baru. Mimpi nie menarik kerana saya bermimpi ditemuramah sebagai vc universiti pada hari pertama saya dilantik.

wartawan : terima kasih Tiangserisungaibayu kerana sudi menerima kedatangan kami untuk temuramah perdana nie

Tiangserisungaibayu : hahahaha, hangpa nie, tau-tau saja saya baru dilantik jadi vc, awat tak mai semalam lagi, semalam pun ramai mai rumah, yela kan dah jadi vc, kakiampu, kakibodek, kakibelit semua habih mai dekat, yang paling best kakikelentong pun ramai gak. Hangpa sapa suruh mai nie, kawan lama aku ka, hehehehehee dia pun nak ampu jugak ka

wartawan : maaf la Tiangserisungaibayu, kami mai lambat sangat nak temuramah nie, bos kat opis dah marah takut-takut pangkat prof dia kena cabut plak pasai lambat. Apa agaknya yang Tiangserisungaibayu akan buat mula-mula sekali sebagai vc nie

Tiangserisungaibayu : Pertama sekali saya ingat nak kena tukaq la kereta v6 saya tu, tadi tuanpenasihatsiparangkontok mai habaq dia dah tempah kreta baru saya, kira-kira sehari dua lagi dapat kot keta tu, plat pun saya suruh dia tempah hangpa tau, saya habaq pie la cari mana-mana kontraktor bayar no plat saya tu

wartawan : Hebat la Tiangserisungaibayu, baru betul, imej kena jaga. lepas tu nak buat apa plak Tiangserisungaibayu dengan organisasi kita nie

Tiangserisungaibayu : Tak sabaq sungguh hangpa nie, ada pa-pa ka dok tanya banyak nie, macam gang had mai semalam ja. Saya rasa nombor dua kena kemas pejabat kot. Tadi tuanpenasihatadamasyuk pun mai jugak. Saya dah suruh dia ubahsuai skit pejabat saya nie dalam RM 100,000 ka, rumah pun saya suruh dia cari, ada la dia cadang rumah lama tu, tuanpenasihatadamasyuk kata mau la jugak RM 300,000 kalau nak baiki

wartawan : nie la vc penuh wawasan, baru lantik je ada vibrant belanja dekat setengah juta dalam sehari. baru betul Tiangserisungaibayu jadi vc. soalan akhir sekali apa wawasan Tiangserisungaibayu terhadap universiti ini

Tiangserisungaibayu : aaaaaaaa aaaaaaa aaaaa uuuummm uuuummm ( terfikir dalam hati orang jadi vc aku pun nak jadi vc )

nasib baik la saya bermimpi saja

2 comments: