February 27, 2011

pabila bulan purnama

salam 2 all,

mengenang kembali perjuangan politik kampus memberi semangat yang bukan sedikit kepada saya. sewaktu di UPM, kekuatan utama politik kampus didokong sepenuhnya oleh aliran politik islam yang ditunjangi oleh Persatuan Mahasiswa Islam. amat jarang ketika itu mahasiswa terpengaruh dengan aliran kebangsaan, dan amat susah sekali untuk melihat kehadiran orang politik dari parti kerajaan di kampus.

kalau pun ada hanya kehadiran menteri kabinet atau exco negeri untuk tujuan perasmian majlis atau acara yang dianjurkan pelajar. rata-rata kami ketika itu menjemput orang kerajaan kerana terdapat bersamanya peruntukkan kewangan yang dibawa bersama menteri terbabit. begitu juga apabila melibatkan GLC atau swasta. yang difikirkan ialah adakah terdapat wang mengiringi kehadiran mereka dalam majlis.

dalam satu acara di kolej keempat atau dikenali kolej jelapang dan terkini dikenali sebagai kolej canselor, jemputan terhadap seorang CEO sebuah GLC negeri bumi kenyalang memberi tuah yang bukan sedikit apabila diakhir ucapan majlis makan malam kolej , CEO tersebut memperuntukkan derma 10 ribu ringgit untuk aktiviti kepimpinan pelajar kolej. memang lumayan 10k pada tahun 1993.

tuan director telah lama menghidu bahawa di jajahan selama bulan sabit hampir mengambang penuh dek kerana kelalaian dan kealpaan pang5perang menjalankan tugas. bertahun lamanya kambing-kambing mendapat asuhan luar untuk bertanding sebagai ahli Mesyuarah Peladang Penternak, beberapa minggu lepas hantu-hantu yang muncul bersama bulan mengambang tertonjol-tonjol sekitar jajahan selama. hantu-hantu ini pun kenal akan tuan director dan cuba mengelak diri bertembung bersemuka, namun bau harum hantu-hantu ini tetap menunjukkan kehadiran mereka di jajahan selama untuk menghasut akan kambing-kambing jajahan.

sayang seribu kali sayang, 3abdul3 tersalah percaya akan pang5perang sendiri. ada kalangan pang5perangnya sendiri memang berkawan dengan hantu-hantu ini. maka lebih mudah lah hantu-hantu mendekati kambing dengan bantuan jampi serapah dari pang5perang. bukan jampi menghalang hantu tapi jampi menjemput akan hantu untuk menghasut kambing.

tuan director juga tercium serigala dikalangan pang5perang dan cendikiawan. kambing-kambing yang tajam daya baunya mengatakan bahawa setiap kali berjumpa akan pang5perang dan cendikiawan tertentu bukan parang tajam yang ditakuti tetapi kuku serigala yang amat dikhuatiri. pemikiran kambing-kambing habis diracun. mereka ini umpama musang berbulu ayam atau kambing berkulit serigala. hahahahahahaha

segerombolan pang5perang pula sibuk dengan dacing untuk menimbang berat kambing, semua kambing ditimbang untuk tahu akan beratnya. al kononnya dengan hanya menimbang kambing sahaja maka sudah dikenali dan diketahui akan tingkah dan laku kepmpinannya. dek kerana terlalu taksub akan alat penimbang tersebut mereka langsung menjadi hamba kepada alat penimbang dan merosakkan majoriti kambing tersebut.

hahahahahahahaha, 3abdul perlukan pang5perang yang lebih handal untuk bermain dengan hantu dan dalam masa yang sama berkawan dengan dacing. lebih merbahaya apabila pemikiran kumpulan mata lebam mula menghasut akan kambing-kambing yang tidak berdosa. Apa pun bulan hampir mengambang penuh di jajahan selama seminggu yang lalu.

P/S : wah23, dengar2 tiangserisuanngaibayu dan tuanpunasihatsiparangkontot melompat-lompat macam kanak2 menerima kehadiran kumpulan peninjau. habis semua pang5perang diminta bersedia menyambut kumpulan peninjau dan mempamirkan segala alatan perang masing-masing. sayang seribu kali sayang semua peralatan perang tersebut bukan lah ciptaan dan idea tiangserisungaibayu dan tuanpunasihatsiparangkontot. itu jasa tok empat terdahulu... ini dah macam lembu punya susu sapi dapat nama je..... yang paling heboh ialah apabila dicelah2 itu yang kuat melompat ialah 3abdul2...apa sumbangan u 3abdul2 dalam hal ini....hahahahahaha chor citer, chor citer...... adios amigos

No comments:

Post a Comment