December 08, 2010

tiba2....islam dan melayu

salam 2 all,

selamat menyambut tahun baru hijrah..tuan director mengingatkan diri bahawa tahun baru ini menandakan bahawa banyak lagi filem pendek yang perlu diarah untuk kesedaran diri sendiri dan memberi kesedaran kepada khalayak penonton semua. sekurangnya kalau sedikit perubahan yang baik berlaku di jajahan selama hasil garapan filem tuan director, itu sudah cukup memadai dengan usaha yang dibuat.

tergerak hati untuk turun ke semulasi perang untuk mendengar tuanpendetabukanindia berbicara tentang melayu dan islam. hahahahahaha turut sama tiangserisungaibayu yang beberapa purnama lepas telah menghantar surat berantai mempertikaikan konsep kedaulatan melayu ( malas nak guna ketuanan melayu ) kepada seluruh warga jajahan selama.

tentu sahaja tuan director bersetuju tentang program islam dan kedaulatan melayu di jajahan selama. tiada bangkangan langsung. mengenali tuanpendetabukanindia, sejak di jajahan lain lagi dia sentiasa tetap pendirian tentang hak melayu dan islam, mana2 semulasi perang seluruh buana ini menyanjung daya cendikiawannya berbicara tentang islam dan melayu, berpuluh bahkan beratus kenyataannya mempertahankan kedaulatan islam dan melayu.. tiada dapat disangkal lagi.

kah23.... cuma nak tergelak bila terselit dicelah-celah semulasi perang itu seorang insan yang tidak nampak pun selama ini menyokong kedaulatan melayu dan islam di jajahan selama. tiba-tiba berteriak sakan seolah dirasuk jembalang tanah mengelupur menghembur kata mengajak warga jajahan menentang meraka yang cuba mempertikaikan kedaulatan islam dan melayu. terpinga-pinga warga jajahan yang cuma beberapa kerat yang hadir itu.... tuan director juga hampir nak pengsan... hebat betul lakonan tiangserisungaibayu memainkan peranan konon2nye sebagai pejuang kedaulatan islam dan melayu.

ini persoalan yang perlu dijawap oleh tiangserisungaibayu kalau ingin warga jajahan menyokong isu kedaulatan islam dan melayu. pertama apakah program-program penerapan nilai islam dibuat secara bersungguh-sungguh dijajahan selama. hahahahaha kalau dulu ada perarakan maulidil rasul... sekarang bagaimana... apakah program yang dibuat untuk makmurkan surau yang conet tet itu. kalau solat zuhur pun satu saf pun tak penuh ... macam mana nak lawan pencabulan terhadap islam... berapa banyak program islam dibuat... hinanya islam bila program islam dibuat waktu rehat tengahari.... hahahaha islam agama rasmi ke kalau macam ini amalan jajahan selama.

tuan director nak pesan skit kat tiangserisungaibayu ... buat la program penerapan islam bersungguh2, wajibkan kehadiran warga secara bergilir-gilir mengikut kem2 dijajahan. perancangan dan pelaksanaan program islam wajar dibuat dengan tekad yang kuat. jangan jadikan kehadiran dan program sebagai kosmetik kepimpinan sahaja. kalau pelaksanaan islam dibuat secara bersungguh... nescaya Allah beri banyak lagi kemakmuran dan diangkat lagi jajahan di mata alam buana. ingat lah mereka yang menolong agama Allah ... pertolongan Allah akan sentiasa dekat dengan mereka.

berkaitan kedaulatan melayu plak.... mana program mengangkat martabat melayu... teringat dulu apabila dianjurkan tulisan jawi dipapan penunjuk jalan jajahan selama dicadangkan PERDUJE... siapa yang menentang... agenda bumiputra jajahan selama, jawatankuasa mana yang pantau. mana program untuk kambing-kambing melayu jajahan selama. jangan la kita
bercakap berdegar2 tentang mengangkat martabat melayu... tapi kambing-kambing boer juga yang kita ternak bagai nak rak....

tuan director cuma nak cakap.... cukup2 la retorik politik murahan mengangkat diri mengunakan isu kedaulatan islam dan melayu. kalau melayu diangkat martabatnya... kalau islam disyumulkan amalannya di jajahan selama... itu lah pertanda tiada siapa lagi yang berani untuk mempertikaikan kedaulatan islam dan melayu. apabila kita kuatkan islam dan melayu... musuh gerun mengeletar untuk pertikai... tapi kalau hanya kuatkan suara... kah23 umpama anjing menyalak bukit natijahnya.

p/s : berapa ratus ribu dihabiskan untuk opera tiongkok berkumandang di jajahan selama... berapa pulak tuanpenasihatrentaktari masukkan dalam koceknye keuntungan mengimport kambing boer.... akhirnya hanya 3 ekor kambing boer je yang masih hidup... nampak sangat tiangserisungaibayu dah dikencing dek penasihat sendiri...adios

No comments:

Post a Comment