June 22, 2010

NOTA SERAH Produksi

salam 2 all,

tuan director sibuk mengemas opis baru dan dalam masa yang sama juga opis lama, bukan apa banyak sangat barang dalam opis itu dan ini. apabila arahan untuk menutup produksi lama diterima, memang la bercampur baur perasaan. nak menjerit kesukaan nanti ada yang tanya plak kenapa. filem pendek menang anugerah ke, atau tuan director joint judi bola sepak ke..so paling baik diam-diam je blah.

tuanpenasihatsiparangkontot tentu gembira apabila kelibat tuan director tiada dalam halaman koridor kuasa. tentu lagi miang dan gelora la meronda dan bersenda gurau dengan askar muda dan jelita di kebun durian. tentu juga semakin kerap la menyinggah membuat lawak antarabangsa di unit ulatnangka. dengar cerita minggu lepas berpusing seluruh alam kebun durian menunjuk-nunjuk kitab nun majalahi memuatkan hantaran kahwin....kelakar-kelakar atau tuanpenasihatsiparangkontot ingin menambah madu...

tuan director sebenarnya dah muak nak membuat nota serah produksi nie, banyak sangat berubahnya. sekejap dimintak buat produksi itu, sekejap buat produksi ini. kali terakhir nota serah produksi dibuat kira-kira 9 purnama yang lepas. namun sampai hari ini pang5besarchahketing yang menerima nota tersebut belum pun memulangkan salinan kepada tuan director...pasal itu agaknya tuanpenasihatsiparangkontot tak tahu pun apa tugasan tuan director di produksi lama.

bercakap tentang nota serah produksi ini, tuan director kesian melihat beberapa orang pang5perangsenior, diri mereka umpama kulit kupang diperbuat orang di jajahan selama. ditendang ke kem baru berulang kali dalam beberapa purnama, belum kering tinta atas meja diminta pulak ke kem yang lain kononnya atas kepentingan jajahan. alasan pertukaran kem yang sengaja diperbuat tuanpenasihatsiparangkontot sahaja untuk menyelamatkan tangguk2 ikan yang lain.

namun dalam sibuk2 tuan director nak menguruskan nota serah produksi ini teringat akan diri terhadap tuanpenasihatkhutudkhanah. dah siap ke kemas bilik dengar kata nak bercuti panjang sebelum bersara..elok sangat la tu. buat nota serah produksi dengan baik, kerana penganti diri tuan hamba boleh tahan juga air ludahannya. bukan apa selepas bersara nanti penganti akan mula bercerita akan buruknya tuan hamba, sekarang pun dibelakang diri tuan hamba, bukan main lagi air ludahan penganti berciciran bercerita buruknya diri tuanpenasihatkhutudkhanah. setakat meneman makan setiap hari bukan makna baiknya budi diri....hahahaha

yang paling terharu di hati tuan director memikirkan idola pemangkin bicara azman yang akan tamat kontrak iaitu tok empat tiangserisungaibayu. agak2 berapa tebal nota serah produksinya nanti. bukan apa... mengenangkan sifatnya yang suka mengulang-ulang cerita, mungkin nota serah produksi mau habis satu ikat kertas A4. tentu terharu atau tercenggang tiangserisungaiseputih menerima nota tersebut.

tuan director rasa tentu la banyak kerana selama 3 tahun memerintah, banyak cadangan perubahan dibuat, dan apabila nak tamat kontrak, semua cadangan tersebut sama ada masih dalam bentuk cadangan atau baru nak dimulakan pelaksanaannya. kalau dikira-kira mau ratusan kerja yang perlu disiapkan oleh tok empat baru...maklum la selama 3 tahun kecekapan luar biasa tok empat tiangserisungaibayu hanya merancang atau mencadang tetapi bukan melaksanakannya.

P/S : tuanpenasihatsiparangkontot kena la buat simulasi pra persaraan secepat mungkin sebelum ogos menjelang...yang nak bersara ini orang besar jajahan selama, kalu boleh mintak unit ulatnangka tempah je pusat peranginan tanah tinggi. tajuk-tajuk simulasi mungkin boleh difikirkan tetapi tuan director rasa kalau dibincangkan tajuk kambing dan durian pun ada baiknya...mungkin2 tuanpenasihatsiparangkontot nak bersara awal...hahahahaa satu lagi sebelum bersara tolong la siapkan fail meja yang tertangguh sejak 10 tahun lepas...adios

1 comment:

  1. Tiangserisungaibayu runtuh jajahan selama kukuh,
    Sudah terang lagi bersuluh,
    Jangan pula tunggu disuruh,
    Harapnya si tiang tidaklah bodoh.


    Tiangsungaibayu boleh belah jajahan selama terus gagah,
    Tapi Bro Parangkontot jadi gelabah,
    Macam askar hilang arah,
    Periuk nasi tertutup sudah.


    Tiangserisungaibayu jatuh jajahan selama lagi kukuh,
    Dalam kem no more kecoh,
    Barisan askar kembali utuh,
    Kepada tiangserisungaiputih semua patuh.


    Tiangserisungaibayu dah belah Jajahan selama jadi gagah,
    Tuan Director sergah terus Tuanpenasihansiparangkontot gelabah,
    Dihantar Pang5perangtanggukikanbilis nak bincang masalah,
    Tuan Director just say CAIT POORAH!!!!!

    ReplyDelete