March 31, 2010

Filem Pendek Box Office

salam 2 all,

8.01 AM - tiangserisungaibayu meletak jawatan sebagai tok empat jajahan selama. Sambil menitis air mata, surat peletakkan jawatan mengariskan sebab-sebab peletakkan jawatan yang mengejutkan. tiada lagi keupayaan memimpin kerana sering diberi nasihat yang salah oleh tuanpunahsihat jajahan dan kecewa kerana arahan diri tidak diambil tindakan oleh seluruh askar dan cendekiawan. Peletakkan jawatan ini juga dikaitkan dengan dapatan kajian oleh oleh Tuan Director yg menunjukkan responden menolak kepimpinan tiangserisungaibayu

8.30 AM - surat peletakkan jawatan tok empat sampai ke pengetahuan Pembesar Negara. 3Abdul jajahan selama juga dalam perjalanan ke Pusat Pentadbiran Putrigagal untuk menerima surat pelantikkan sebagai Tok Empat V jajahan selama. konsep pelantikkan ialah sapa cepat dia dapat

8.31 AM - 3 ekor kuda hitam meluru keluar dari jajahan selama dengan laju, tujuannya Putrigagal. kuda hitam 3abdul1 tiba-tiba membelok ke hospital semasa perjalanan kerana tertekan dengan perlumbaan. 3Abdul3 mendapat idea mengunakan sekatan jalan raya untuk melambatkan 3abdul2, nyaris-nyaris kuda hitam kepunyaan 3abdul2 disaman kerana memandu 180kmsjm.

9.31 AM - kedua-dua kuda hitam sampai tepat ke perkarangan pejabat Pembesar Negara Putrigagal. 3abdul2 mengunakan muslihat akhirnya, menaiki pejabat Pembesar Negara dengan unit gerakkhas tentera . bom asap telah menghalang 3abdul3 mendekati lif. 3abdul2 sah menjadi tok empat ke-V jajahan selama.

11.00 AM - Tok Empat Ke-V jajahan selama dimasyurkan dengan gelaran TiangseriSungaiSeputih

11.01 AM-Arahan pertama Tiangserisungaiseputih ialah melucutkan jawatan demang jajahan selama. Tuanpenasihatsiparangkontot dengan berat hati menandatangani surat peletakkan jawatan sebagai demang ke-II jajahan selama.

12.01 PM - tuanpenasihatkhutudkhanah menghadiahkan sebijik kek pulut kepada Tiangserisungaiseputih dengan harapan dirinya terus menjadi tuanpenasihat sehingga Ogos 2010.

12.30 PM - tuan director dipanggil oleh Tiangserisungaiseputih untuk berdamai dan menamatkan pengeluaran filem pendek. hahahahaaha mana boleh...ada hakcipta ma

1.00 PM - jamuan makan untuk seluruh angkatan tentera dan cendekiawan telah dibuat. dalam ucapan pendeknya Tiangserisungaiseputih berjanji tindakan segera untuk beberapa perkara antaranya kenaikan pangkat yang lebih adil, menyiasat kenaikan pangkat pendita yang dibuat secara cuai, siasatan terhadap tuanpenasihat yang gagal menjalankan tugas....hahahaha turut diumumkan untuk ubahsuai pejabatnya.

2.00 PM - penstrukturan yang diwarwarkan diubahsuai sedikit. kem teknologi maklumat di letakkan di bawa kem sains teknologi, batalion governan diturunkan kepada kompeni sahaja dan diletakkan bawah kem tok empat. kem seni muzik kekal tetapi ditabah dengan kebudayaan dibelakangnya. kem bahasa telah ditambah kepada kem bahasa 1Malaysia ( nak bodek la tu )

3.00 PM - Calon demang dihantar ke Putrigagal...panglimabesarchahketing, serikandibahtera dan serikandisentosa..nama pang5perangtanggukikan yang disebut-sebut dan dilatih oleh demang tuanpenasihatsiparangkontot melalui kerja-kerja mewakili dirinya keseluruh alam buana sejak beberapa purnama telah digugurkan. hahahaha calon luar jajahan pun diberitakan memohon.

4.00 PM - semua ahli MuraiPutusEkor hadir untuk mesyuarat tergempar untuk menyelamatkan diri dengan menyatakan taat dan setia kepada tok empat ke-V. seperti biasa semua menyatakan rasa kagum dengan pelantikkan dan mengucapkan tahniah serta bersedia melaksanakan pembaharuan yang baru sahaja dicadangkan pukul 1 tadi

5.00 PM - arahan serta merta pertukaran pang5perang dikeluarkan. pang5 pertama yang telah ditukarkan ialah pang5perang ulatnangka yang dinaikan menjadi pang5khas kepada Tiangserisungaiseputih kerana dilihat berani menyatakan bangkangan terhadap perkara-perkara yang tidak betul.

setakat berita ini ditulis, berkotak-kotak tisu telah ditempat diluar Koridor Kuasa Tiangserisungaiseputih untuk pang5perang mengelap air mata kerana dipindahkan setelah bertahun menjadi kroni tuanpenasihatsiparangkontot. tuanpenasihatsiparangkontot baru sebentar tadi dilihat berbaris diluar pejabat pesuruhjaya sumpah untuk mengesahkan dokumen bagi syarikatnya yang diberitakan akan dikenali sebagai Kambing & Durian Sdn Bhd.


hahahahahaha nukilan sempena April Fool

No comments:

Post a Comment