February 21, 2010

PERMATA YANG HILANG

salam 2 all,

tak banyak citer yang nak dikongsi dengan penonton sekarang...nampak gaya macam ramai tuanpenasihat yang amik langkah drastik mengetatkan mulut warga jajahan selama dari berkata-kata sekarang

tajuk filem pendek terbaru nie tentu kasi ghairah beberapa pihak...hahahaha, judul ini sebenarnya merupakan sebuah buku yang banyak beri sentuhan kepada kehidupan suami isteri..anak muda gunanya untuk berimaginasi.

permata apa yang hilang tu..kena la tuan director teropong betul-betul, takut nanti tersalah plak ceritanya. dengar citer banyak permata yang hilang dari jajahan selama baru-baru nie. yang bercerita mengatakan bahawa jajahan rugi besar buat perniagaan batu permata dengan isteri pembesar. hehehehehe

setelah meneropong dan membuat renungan makrifat maka muncullah satu nama...tiang, tiang, tiang, tiang tanpa henti. maka faham lah akan tuan director...rupanya permata yang hilang ini ada kaitan dengan tiang. dikaji dan dipandu, diselidik dan direnung tiada lain empunya diri kecuali tiangserisungaibayu, tok empat jajahan rupanya.


perniagaan permata nie bukan senang. kena cari yang betul-betul pakar, setakat pandai berbahasa atas angin saja tak boleh jadi. ketua kena la faham jenis-jenis permata nie. kalau tidak batu sungai pun akan dikatanya permata. Peribahasa hanya jauhari yang mengenal manikam memberi bimbingan keperluan memilih orang yang betul dalam melaksanakan tugas.

tuan director cuma boleh melihat saja...sekarang nie kedai permata sedang diubahsuai lagi, sejak mengarah filem pendek nie, ubahsuai kedai permata tak juga siap-siap...maklumla bangunan lama, make up macam mana pun tetap nmpk tua...mungkin kerana itu agaknya isteri pembesar negara tak minat dengan kedai permata jajahan selama.

dengar kata projek permata 2 juta sudah hilang...sayangkan duit tu terbang ke jajahan lain. dengar kata jajahan bangi dapat 20 juta..fuhhhhhh suspek la sama tok empat jajahan bangi. duit permata jajahan selama juga dengar citer terbang ke jajahan klang....satu lagi terbang ke jajahan serdang. nampaknya jajahan lain mula dapat perhatian pembesar negara.

apa pun jajahan selama tak terlewat..tok empat kena amik tindakan drastik kot. tukar je pakar batu permata yang palsu tu..ganti dengan pakar sebenar. satu lagi kedai punya pengurusan pun kena ubah, nak pikat isteri pembesar nie kena bagi nampak mewah skit. hehehehehee kalau macam reban ayam sapa percaya kita jual permata. Mamat sebelah nie nampak macam berminat je dengan perniagaan ini...cuma risau kalau-kalau dia pernah memakai cincin sakti di jari hantu...hahahahaha

No comments:

Post a Comment