January 10, 2010

NAMA SEGERA TAHUN BARU

orang tua dulu-dulu kalau ternakan tidak menjadi selalunya menamakan ternakan tersebut kepada tuan yang baru. arwah mak saya suka letak nama saya pada ayam-ayam peliharaannya kerana dia percaya saya sangat serasi dengan ternakan ayam.

kalau kita menonton filem p.ramlee pun kita akan jumpa dengan kepercayaan ini. dalam filem ahmad albab kita jumpa watak syawal( tuan pengembala kambing yang jauh hensem daripada tuanpenasihatsiparangkontot yang juga suka kambing, hehehehehe ) dan mastura iaitu anak orang kaya. mereka mendapat anak yang sentiasa menangis sehingga bila ditukar nama menjadi ahmad albab baru anak tersebut berhenti menangis. rupanya nama baru itu kemudiannya menjadikan mereka sekeluarga kaya setelah dipertemukan dengan keluarga jin.

tuan director ingat nak ubah la nama-nama kem-kem di jajahan selama untuk meningkatkan produktiviti dan mencapai NKRA negara

jabatan pendaftaran : ditukar kepada jabatan pendaftaran dan kuasa-kuasa agong

jabatan kewangan : ditukar kepada jabatan kontrak dan saudagar

jabatan audit : ditukar jabatan terjah dan aduan rakyat ( harap-harap pang5perangkeranatuhan dapat menerjah jerung dan bukan ikan bilis )

jabatan pelajaran : jabatan kuliah dan jadual waktu

jabatan harta : jabatan projek terbengkalai ( jangan marah tuananpenasihatenjinnyior )

jabatan adachanbawaklori : jabatan kartun dan animasi dalam negara dan antarabangsa


hehehehehehe, tuan director suka je dengan tukar-tukar nama nie. cuba kita bayangkan tiba-tiba kita pergi nak beli karipap, makcikwok yang jual karipap tu kata namanya dah ditukar kepada tepungkentangdidalam ataupun tepungsardindidalam. penat juga dibuatnya.....

No comments:

Post a Comment