September 14, 2011

ROTI CANAI JAJAHAN

salam 2 all,

tuan director diajak ramai sekali rakan ke rumah terbuka mereka sempena syawal. tahun nie tuan director tak bercadang untuk membuat open house. kalau mana-mana kawan nak minum dan makan-makan, kita bertanggak saja ke kedai mamak. sekitar tanah jajahan bersepah kedai mamak berniaga. lagipun bak kata orang utara, dah cemuih dengan biskut raya yang warna dan bentuk saja berbeza, rasanya sama je..... kah23.

tahun nie banyak kedai mamak buat promosi perniagaan mereka dengan pelbagai cara, al maklumla bahana cuti 4 purnama seluruh jajahan alam malaya menyebabkan perniagaan terjejas. tambahan pula kambing2 yang bercuti meranggut rumput di luar jajahan selama.

Mamak Gulam paling kreatif dalam mempromosi kedainya apabila tahu ramai peminat filempendek mengemari watak-watak dalam filempendek Jajahan Selama. Idea kreatif mamak gulam berpunca bila dia berjumpa dengan bekas tok empat tiangserisungaibayu (ex-tiang ) yang merayau mencari kotak dikedai. cadangan nama makanan ini adalah idea kreatif dan innovatif ex-tiang sebenarnya.

Murtabak Tiangserisungaiseputih - merujuk kepada kepelbagaian yang diharapkan berlaku di bawah pemerintahan tok empat baharu. maklumlah murtabak mamak ini mengumpulkan pelbagai rencah termasuk ayam masak kurma semalam dan mungkin daging masak kicap minggu lepas. yang baru cuma tepung rotinya sahaja. maksudnya diharapkan tiangserisungaiseputih tidak melupakan semua warga baru dan lama dalam mengolah keberjayaan tanah jajahan selama pada masa depan.

Roti Canai Pisang 3abdul1 - belum dijual kerana tiada resepinya lagi

Roti Telur Double 3abdul2 - merujuk kepada keberanian luar biasa 3abdul2 mereformasi dan mentranksisikan pembangunan Kem Kandang Kambing. ini lah contoh kepimpinan yang diharapkan untuk mengubah jajahan selama. keberanian membuat keputusan dalam semua perkara yang dirujuk.



Roti Bom 3abdul3 - merujuk kepada cakap kuat tanpa tindakan 3abdul3 dalam hal2 cendikiawan.... hehehehehehe.

Roti Tisu Adamasyuk - hehehehehe ini merujuk kepada kepimpinan air mata tuanpenasihatadamasyuk dalam menguruskan hasil jajahan selama. kerapuhan dalam mempertahan keputusan apabila bertembung dengan kehendak siparangkontot umpama roti tisu di kedai mamak.

Roti Tampal khutudkhanah - ini merujuk kepada nilai tambah yang wujud dalam diri khutudkhanah setelah diangkat menjadi tuanpenasihat . asalnya hanya roti kosong cuma ditambah nilai apabila ada telur yang ditampal. harap-harap ramai lagi diberi peluang seperti khutudkhanah dalam kerjaya mereka.

Peknga Enjinnyior - sejak PM makan peknga di Permatang Pauh, mamak gulam turut memperkenalkan peknga di kedainya sebagai menu tambahan. hehehehehehe tiangserisungaiseputih sure terliur dengan peknga cicah dengan gulai kawah.

Roti Siparangkontot - selepas musim raya, mamak gulam kata pelanggan dia banyak yang tak berapa berduit jadi dia perkenalkan roti siparangkontot mengantikan roti kosong atau roti takde telur. idea nie timbul kerana nak menjaga imej pelanggan yang malu meminta roti kosong. ini merujuk kepada kurang keberanian siparangkontot membuat keputusan dan melaksanakan pembaharuan terutama apabila melibatkan pertukaran pang5perang jajahan selama.

 
p/s : dengar citer durian terbaru dipasaran tiada biji..... ada pertandingan untuk menamakan durian tersebut... warga jajahan selama diminta menamakan berdasarkan watak penting filempendek. cumaaaaaa tuan director dah cop satu nama tau iaitu durian siparangkontot.... adios amigos   

         

No comments:

Post a Comment