November 26, 2018

Betulkan tiang gol or ganti penjaganya # season 4 Episode 2

salam 2 all...

Ammar anak kedua saya sedang mengambil peperiksaan SPM... mcm2 perubahan yang saya dapat lihat apabila manusia menghadapi ujian... Ammar menjadi rajin bukan sahaja hal peperiksaan dan pelajaran sebaliknya rajin juga beribadat... manusia rupanya dalam semua keadaan ujian akan kembali semula mengadap penciptaNya untuk mengadu hal dan permintaan.

Anak ke3 saya seorang gadis kini... telahpun mendapat keputusan peperiksaan sekolah agama, walaupun keputusannya tidak mengembirakannya namun saya tetap berbangga kerana pengetahuan agamanya lebih baik daripada saya ketika sama usia dengannya

Ujian datang dan pergi bersama keputusan yang kita suka dan meraikannya atau bersedih lalu menyalahkan pelbagai pihak... namun harus diangat berkali-kali dalam keinginan mencapai impian dan keputusan yang kita suka ... anak2 saya diingatkan jangan sesekali menipu, berbohong apatah lagi mencuri... sebagai bapa saya ingatkan berkali-kali perkara yang merugikan ini.

Jajahan Selama riuh rendah dengan isu si pencuri cita... askar dan pang5perang mengadu dan membawang serata ceruk... dari lembah ke gunung dari timur ke barat ... dari pucuk tertinggi ke rantaian rumput di kaki...

Semuanya kerana IbundaMaklong dituduh memcuri cita... diberi persalinan kepada budak suruhan kesayangan walaupun budakya tentera yang tiada perwira... diangkat budak menjadi pang5perang walaupun tarian perangnya sumbang dan pincang... hampir tiada rasa malu ibundaMaklong berhujah dan mewajarkan pilihan... 

IbundaMaklong sembang kencang... gertak dan takutkan orang... hahahahaha... itu memang tn director kenal sangat... bukan sehari bersama mengarah dan berlakon... terkini ibundaMaklong kumpul semua pang5perang yang disayangi dalam kubu sendiri... untuk apa... untuk berperang atau bertahan dari serangan...

akan tiba masa... IbundaMaklong akan disailang dan dipailang oleh pang5perang sendiri... suhu panas dalam hujan berterusan masih berbahang di Jajahan Selama... mengundang benci bertali...

P/S... Apa khabar TiangseriRajabadut... dengar cerita membawa pang5perang berbulan madu... aiseyman..... Adios Amigos

https://azmanlk1.blogspot.com/2009/10/panglima-perang-siparangkontot.html

No comments:

Post a Comment