August 15, 2011

panggilan hangit

salam 2 all,

tuan director telah menyamar sebagai Moktar (ala-ala pasword la plak) iaitu Pegawai SPRM dan  membuat panggilan kepada tuanpunahsihatsiparangkontot ( TPSPK) berkaitan dengan beberapa isu yang sedang mengila di jajahan selama. jom kita ikuti transkrip perbualan yang berjaya dirakam

Moktar SPRM : assalammualaikum tuanpenasihat Jajahan Selama ( hehehehehee dalam hati tuanpunahsihat )

TPSPK : Wslm tn, siapa bercakap tu...

Moktar SPRM : saya tn moktar dari SPRM, nak tanya beberapa perkara berkaitan kenaikkan pangkat pang5perang Jajahan Selama, nie rutin biasa la tn, cuma nak confirm je, takut nanti ada masalah pula
.
TPSPK : haaaaaa...... SPRM.... kenapa call saya nie.... ada isu ke saya lantik dayang saya jadi pang5perang, tuan moktar kena faham la, semua peraturan kita patuh.... kita buat temuduga dengan integriti tinggi tau, saya ketua panel tu tau. kita tak panggil calon luar kerana depa semua tak layak. tentang pang5perangbesarchahketing pula saya juga panelnya, kita setuju pilih dia kerana dia orang lama, sama-sama saya pugar tanah di jajahan untuk dimajukan dulu.mengenangkan jasa dia saya setuju la dia dilantik. terbaru jajahan selama setuju naikkan pangkat pang5perangtanggukikan. yang nie pun saya ketua panel, kita pilih pasal dia nie jauh bagus daripada calon-calon lain. bukan keputusan saya sorang tau.saya disokong sepenuhnya oleh tuanpenasihatenjinnyior, tuanpenasihatkhutudkhanah dan tuanpenasihatadamasyuk.
tn moktar jangan percaya khabar angin mengatakan saya dalang melantik anak buah sendiri naik pangkat, memang depa yang naik nie kerja bawah saya, tapi saya amanah tau. pasal nak tunjuk kata saya amanah, dayang saya tetap dikekalkan jadi dayang walaupun sekarang dia dah naik pangkat pang5perang. ada apa maklumat lagi yang tn moktar perlukan

Tn Moktar : terima kasih la atas penerangan yang panjang lebar ye tuanpenasihat. sebenarnya saya nie nak dapat pengesahan nama penuh yang naik pangkat je, pasal saya tengah nak siapkan kad nama pang5perang terbaru jajahan selama. saya moktar dari Syarikat Percetakkan Ramah Mesra la tuan.

TPSPK : ooooooooooo ye ke, silap saya la tadi, Ingat SPRM tuuuu....  ( sambil berkira-kira dalam hati... nasib baik aku tak terjun bangunan tadi... cilaka punya Moktar kasi suspen je) 


No comments:

Post a Comment