January 05, 2021

FB dan Saya... warkah buat kawan

 salam 2 all

1. Ramai sekali kawan2 suka membaca FB saya secara diam2 dan tidak mahu dikenali. Mereka sanggup membaca dalam gelap, bawah tangga, dalam bilik air dan di mana2 tanpa saya ketahui apatah lagi bos mereka tahu... ini yang paling ditakuti oleh pembaca setia bermajikan... FB ini juga dibaca oleh musuh saya.. budak suruhan mereka dengan taat... ini sangat saya kagumi...
2. Saya hargai peminat setia yang membaca wall dan post saya saban hari tanpa jemu... saya tahu jumlahnya tidaklah besar 2++ sahaja... kerana FB saya public maka sesiapa sahaja boleh copy, paste, print dan beri kepada mana2 pihak... saya tiada halangan pun... ini dunia maya yang bebas... kawan2 yang respon juga saya senangi...
3. Saya tidak pernah menjemput sesiapapun untuk follow atau menjadi pemuja saya... bahkan jarang sekali saya addfriend mana2 individu kecuali saya kenal beliau secara personal ketika bersekolah atau belajar di universiti... tetapi scammer pun saya terima jadi kawan...
4. FB saya adalah tempat saya respon kepada perkara persekitaran yang menyangkutpaut minat saya.... perkara yang saya percaya dan perkara yang menjadi nilai hidup saya... maka benarlah FB tempat kita meratab, meratib dan meraung siapa kita sebenarnya.
5. Maka harus difahami...dimaklumi... .. Pandangan yang terkandung dalam tulisan ini adalah pandangan peribadi saya. Saya menulis dalam kapasiti saya sebagai seorang FB owner. Ia tiada kena mengena dengan apa-apa jawatan yang mungkin saya pegang ketika menulis di FB
Sekian... ini adalah notis ke 2 saya berkaitan membaca tulisan saya dan memahami maksud tanda koma... titik... ulangan kata dan warna ...

Adios Amigos
p/s tulisan ini dimuatnaik di FB saya pada 6/1/2020

No comments:

Post a Comment